Monday, June 8, 2009

Gerai bawah pokok

Pada paparan bertarikh 16 Mei 2009 dalam ruangan santap selara, anda telah dibawa ke sebuah gerai bawah pokok yang menyediakan makanan pagi yang sedap dan nyaman.. ingat lagi tak? Kali ini saya membawa anda sekali lagi kesitu.. kita berkunjung pada waktu malam pula..

Gerai ini juga dibuka pada waktu malam, dan pastinya suasana nyaman dan tenteram ketika makan di situ juga tidak sedikit pun berubah.. sama seperti diwaktu pagi. Cuma yang berbeza adalah menu hidangannya. Pada waktu malam gerai ini menyediakan makanan goreng-gorengan sahaja seperti nasi goreng kampung, nasi goreng cendawan, nasi goreng ayam, nasi goreng cina dan kue teow goreng.. memanglah masakan mereka ini sedap-sedap belaka. Makan pagi pun sedap.. malam pun sedap! Layanannya tetap sama, orang yang melayan pun sama... Sungguhpun penat menguruskan gerai pada pagi hari mereka tetap memberi layanan terbaik di malam hari.. huh..ada maksud lain ke ni?

Sedap juga mata memandang... kerana apabila anda berada disitu, suasananya yang nyaman dan tenteram akan menambahkan lagi selera kelaparan anda itu. Kedudukan gerai yang jauh dari kesesakan bandar dan tempat letak kereta yang luas akan menyelamatkan anda dari suasana yang hiruk pikuk dan keletihan bekerja... cukup sesuai untuk orang yang berjiwa sentimental seperti saya.. Apa lagi.. datanglah singgah, cuba dan rasa!

No comments:

Post a Comment