Thursday, May 28, 2009

Kue teow kerang Atan




Boleh la aku kategorikan sebagai 'the best kue teow kerang in town'. Walaupun tidak selalu aku makan di sini, tapi bila rasa saja nak makan kue teow... pastinya kedai Atan pilihan ku. Sentuhan gorengan Atan memang serasi dengan tekak dan perut ku.. Kadangkala meronta-ronta perutku mahu diisi dengan kue teow Atan ni.. semestinya pilihan ku ialah kue teow goreng basah.. ditambah cili potong... fuhhhhh!! sedapnya.... memang sedap! Selain kue teow kerang, ada juga menu lain.. ada kue teow udang, daging, kue teow special, mee kari, mee kicap dan nasik lemak. Yang lain aku tak ingat.



Kedainya terletak di kawasan Bercham.. Hah, tempat aku ni! Jika masuk ke Jalan Bercham melalui Tesco Extra, teruskan sahaja perjalanan anda sehingga melepasi pekan lama Bercham dan Balai Polis, anda akan kelihatan Stesyen Minyak Caltex (kedua) disebelah kanan, terdapat deretan kedai di situ.. pastinya anda akan nampak Kedai Atan.


Skill Atan menggoreng memang mengasyikkan, pelanggan yang datang rata-ratanya adalah pelanggan tetap dan mereka sentiasa berpuas hati makan disini. Amatlah rugi jika anda berada di sekitar Ipoh, khususnya di kawasan Bercham dan Tmn Perpaduan tidak datang mencuba rasa disini. Jadi.. apa ditunggu lagi datanglah singgah, cuba dan rasa!

No comments:

Post a Comment